torsdag 8 september 2011

Dagens youtubeklipp: DIY utan symaskin!



Fick en kommentar igår på bloggen som handlade om att kunna sy eller inte. Jag är, tyvärr, ingen höjdare på att hantera nål och tråd men jag försöker. Har minst två generationer 'gör det självare' i familjen, mamma och mormor, vilket får mig att känna mig usel då jag valde bort syslöjden i skolan till förmån för träslöjd... I alla fall, jag tänker som så att om de kan så kan jag! Övning ger färdighet och jag har ju ett helt år på mig att förfina mina sykunskaper.

För dem som verkligen inte kan hantera en symaskin eller helt enkelt inte har tid att sy finns det en enkel lösning: strykjärn! Ett strykjärn tillsammans med vliselin, fållband eller fållfix är den icke sykunniges bästa vän. Klippet ovan visar ett snabbt och enkelt DIY-projekt för att förändra en gammal klänning utan att sy. Jag kommer att försöka tipsa om fler liknande klipp och recept men tillsvidare, gör ett försök och lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...