fredag 30 september 2011

Vardagsbetraktelser: smink & rengöring


Biotherm Aquasource och Dior Skin Nude, 010

I dag har jag "shoppat", fast bara smink och sådant jag behöver. En ny foundation, en ny fuktighetskräm och ingen av dem var vare sig ekologisk eller fair trade märkt. Fy på mig. Men båda jag har är på väg att ta slut och nöden har ingen lag.

Men om det är något jag är petig med är det smink och hudvård först och främst eftersom jag är så förbenat ljus att det är svårt att hitta en tillräckligt ljus foundation. Har säkert provat 100 olika märken och inte hittat något som är tillräckligt ljus, inte ens Lancôm som är kända för att göra just ljus foundation. För det andra har jag en fet hy. Fet hy = problem hy och jag har ännu inte hittat den "perfekta" fuktighetskrämen ännu. Trots att jag även där har testat både det ena och det andra.

Därför passade jag på att gå in på Kicks när jag ändå var på stan och frågade personalen om hjälp. Gjorde det när jag valde rengöring för över ett år sedan och har inte bytt sen dess. Hoppas på samma resultat även denna gång. Jag köpte bara en liten tub och om  den inte är bra ska testa något ekologiskt sminkmärke. Någon av mina läsare som har testan något ni tyckt bra om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...