söndag 25 september 2011

Veckans frestelse: Svart pälsväst

Bild H&M
Tidigare i veckan damp en ny H&M-katalog ner i brevlådan och där fanns en hel del fina pälsvästar. Denna ovan var en av dem som gav mig ett enormt ha begär och är veckans hårdaste frestelse. Jag har varit sugen på en svart pälsväst i ungefär två år nu och jag anser att det borde kunna motivera ett köp, men när jag läst "innehållsdeklarationen", 48% polyester & 52% akryl för 599 kr, gav jag upp drömmarna om denna god bit direkt. Jag tycker att det är bättre att köpa en äkta päls på secondhand i sådana fall, man återvinner kläder, påfrestar inte miljön på samma sätt som nyproduktion och håller längre. Jag är inte för nyproducerad päls men om djuret redan är dött kan man lika gärna hedra livet genom att använda pälsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...