torsdag 6 oktober 2011

Omtänksamma onsdag: Conscious Collection

Bild från H&M
Skulle skrivit det här igår, men bättre sent än aldrig. H&M har i dagarna släppt deras tredje miljövänliga kollektion. Ett bra initiativ tycker jag och hoppas att allt fler kedjor hakar på det här inom en snar framtid.

Enligt mig är det här den snyggaste kollektionen hittills och hoppas att de fortsätter i den här stilen. Anledningen till att jag gillar den är först och främst att de satsat på en mer klassisk look den här gången. Dessutom gillar jag att de har använt sig av ekologisk hampa, ekologisk bomull och återvunnen ull.

Att återvinna tyger och material tror jag kommer att bli mycket vanligare i framtiden och jag längtar tills den dagen då man kommer kunna lämna in tyger på återvinningsstationerna runt om i Sverige.

Backstageklipp från fotogragferingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...