söndag 9 oktober 2011

Veckans frestelse: Cape

Bild från Aphrodite's Lair
Veckan som gått har varken varit tillräckligt kall för att kunna ha de lite höstigare jackorna på sig och inte heller tillräckligt varm för att kunna gå utan. Ett irriterande mellan läge, helt enkelt. Därför har jag längtat efter en cape som jag kunnat ha på mig till och från jobbet, en som inte är för varm och inte för kall och samtidigt ska den vara snygg.

Jag tycker att det ser fruktansvärt sofistikerat ut att ha en cape slängd över axlarna och jag har egentligen velat köpa en i lite över två års tid men ännu inte slagit till eftersom jag inte hittat den rätta. Nu när jag däremot inte får köpa något har jag hittat en från Ellos som inte är allt för dyr, som uppfyller mina stilkrav och dessutom är på rea. Det är verkligen ett moment 22 och jag har verkligen fått hålla i plånboken för att inte klicka hem den.

På tal om något jag också varit sugen på är hattar. Jag vill börja använda hatt och har samlat på mig några under åren, men eftersom vi inte får ha det på jobbet vet jag inte om det är värt mödan att bara ha hatt på sig till och från jobbet. Jag har dock bestämt mig för att testa innan jag avskriver idén helt. Vi får se, det kanske blir redan i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...