torsdag 24 november 2011

Ur min garderob: Dagens outfit

Kofta - H&M, 2009 T-shirt - H&M, 2007 Shorts & skärp - Åhlens, 2011
Halsband - H&M, 2010 Örhängen - Present, längesedan Skor som inte syns - Din sko, 2008

Idag har jag varit ledig, min enda lediga dag den här veckan och åtta dagar framåt. Därför spenderade jag dagen med någon som får alldeles för lite av min tid, min älskade mamma. Vi åkte in till Örebro och shoppade, eller rättare mamma shoppade och jag var "medbrottsling" trots att jag inte spenderade en krona. Vi hittade en del julklappar och även några födelsedagspresenter till mor min.

Mamma är förövrigt en av de få människor som jag uppmanar till att shoppa, hon unnar sig väldigt sällan något och har precis gått ner i vikt så att hon inte har några kläder som passar ordentligt. Jag vet att jag egentligen borde uppmuntra henne till att ta med hennes favoriter till skräddaren för att få dem insydda men  kvinnan är värd lite nya kläder efter att har lyckats så bra. Hon är en inspirationskälla.

Själv ska jag försöka lägga upp fler "dagens outfit" på bloggen. Har inte gjort det sedan sista september och det är riktigt dåligt av mig. Tanken var ju att jag skulle lägga upp dagens för att visa hur jag använder mig utav min garderob. Det måste helt enkelt bli bättre på den fronten.

Under shoppingturen däremot var det lättare att stå emot än vad jag förväntat mig. I stället för att sucka över hur mycket kläder jag inte kunde shoppa fick jag inspiration av kläder i butikerna för att kunna göra om mina egna. Kommer att lägga upp ett eget inlägg om det, så håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...