söndag 6 november 2011

Veckans frestelse: Strumpbyxor

Ekologiska strumpbyxor från ekogarderoben.se 
Den här veckan längtar jag inte efter något extravagant, lyxigt eller ens onödigt på något sätt. Jag frestas något enormt av helt vanliga strumpbyxor. Många av de strumpbyxor jag äger är utslitna, trasiga eller för små och varje gång jag vill ha kjol eller klänning på mig får jag ägna en bra stund åt att hitta ett par som funkar. Jag har visserligen börjat sortera ut de som inte är lämpliga längre för att laga dem och göra dem användbara igen men det är ju SÅ mycket enklare att bara köpa ett par nya...

På grund av detta har jag surfat runt lite på nätet i jakt på en webshop som säljer ekologiska strumpbyxor och inte hittat något nämnvärt exalterande. De enda jag hittade som inte var gjorda för barn var de ovan från ekogarderoben. Dåligt tycker jag och hoppas att utbudet blir bättre tills a´jag får börja shoppa igen. Tillsvidare får jag helt enkelt bita i det sura äpplet och laga mitt sjuttioelfte par.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...