tisdag 6 december 2011

Tipstisdag: Håll koll på kläderna


I min telefon har jag en hel del appar. Många är spel och bara kul men en del hjälper mig på olika sätt i vardagen och en av mina favoriter är denna som syns på bild ovan - Closet Organizer.

Appen används på så sätt att man fotograferar sina kläder och sedan får en bra koll på sina kläder samt kan testa olika kombinationer direkt i telefonen. Det finns även en kalender funktion där man kan planera hela veckan och det går även att få statistik på vad man har för något i garderoben.

 Jag har testat några olika gratis versioner men har fastnat för denna som är en betalversion och kostade antingen sju eller femton kronor när jag köpte den för ca ett år sedan. Det jag saknade mest md gratis versionerna var att det inte fanns möjlighet att slumpa fram outfits när inspirationen är på minus. För det är det jag använder det mest till, att testa nya idéer på vad jag kan använda mina kläder till och det är ju bl a en av de sakerna som jag ska lära mig mer av, att se potentialen i mina kläder.

Den enda egentliga nackdelen är att den kräver lite arbete innan man kan börja använda den och det är ett ständigt uppdaterande när man köper något nytt, men man lär sig med tiden och det går att skapa egna kategorier som man kan säsongsanpassa för att underlätta lite.

Så det är dagens tips till alla som har en smartphone, skaffa ordentlig koll på din garderob med en liknande app och bli på så sätt mer kreativ med dina outfits. Vet man vad man har så vet man vad som fattas och vad som man kan göra med det man har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...