fredag 20 april 2012

Fina fredag: körsbärsblom


Trots att vi inte har några träd med körsbärsblommor i min hemstad så är det i alla fall ett av de bästa vårtecknen. Eller ska man säga för sommartecken? När de blommar så är det uteserveringsväder och sommaren knackar på dörren.

Och även om vi inte är där riktigt än så kan man ju njuta lite av att vädret blir varmare ute och de fina blommorna genom att bära med sig dem på sina naglar. Jag har testat själv och det var inte så svårt som jag trodde att det skulle vara, allt som krävs är lite tålamod och tid. Perfekt när man inte har något annat för sig, t ex en söndagskväll.

Jag hade ingen färg som var tillräckligt ljus enligt mig hemma så jag blandade ett lite mörkare turkost nagellack (Isabellas choice) från H&M med ett vitt nagellack från Depend. Vips! Så hade jag den nyansen jag ville ha. För att göra grenarna och blommorna använde jag mig utav en tandpetare i trä eftersom jag inte har några speciella verktyg för att göra nagelkonst. Funkade alldeles utmärkt! 

Om ni har tid över en kväll, är sjuka eller bara allmänt pysselsugna tycker jag att ni ska testa att vara kreativa och måla naglarna lite annorlunda mot vad ni brukar. Miss Chievous som har gjort videon ovan har många fler klipp med tips och idéer.

Här är mitt resultat!
Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...