lördag 9 juni 2012

Fröken H fixar: Löskrage

Som jag skrev i ett inlägg tidigare så har jag varit helt besatt av kragar och besattheten har inte minskat trots det är två månader sen jag nämnde detta sist. Så idag tog jag tag i saken och gjorde min egen löskrage. Så här gick jag till väga:


Jag tog en skjorta som jag fått av min pojkvän som är för liten för honom och som ändå inte skulle användas till något. Det man behöver för att kunna fixa en egen löskrage är tidigare nämnda skjorta och en tygsax.


Jag vek upp kragen för att se bättre vad jag höll på men och för att undvika att klippa i kragen.


Sen var det bara att klippa längst den naturliga kanten som kragen skapat när den sytts fast på skjortan.



Klipp tills kragen är helt loss. Skjortan kan användas till andra projekt, jag funderar på att klippa bort axlarna och använda den som en blus.


När kragen är lossklippt är det bara att dekorera den med pärlor, nitar eller annat valfritt bling bling.


Och så här kan den se ut på. Möjligheterna att dekorera och smycka kragen är nästintill oändliga, jag låter dock min vara osmyckad tillsvidare då jag inte bestämt mig för exakt hur jag ska pimpa den. Jag tycker det funkar lika bra utan än så länge. Om ni skulle vilja göra en egen så har jag två videos som ni kan använda som inspiration:




Och har du inte en skjorta som du vill klippa sönder kan du göra en egen och den här videon visar hur:


Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...