tisdag 20 november 2012

Tipstisdag: Beyond retro

Beyondretro.com
I dagens tipstisdag ska jag berätta om en av mina favorit vintagebutiker, Beyond Retro. När jag befinner mig i Stockholm eller Göteborg försöker jag alltid att klämma in ett besök och de har de mest fantastiska vintagekläder. Man kan verkligen hitta allt där och det var där jag hittade det mesta på min Vintage Personal Shopping-runda med Elsa Billgren (mer om det i ett annat inlägg).

Nu, i alla fall, kan man shoppa Beyond Retro på nätet. De öppnade upp webshoppen så att man kan beställa till flera länder inklusive Sverige sedan augusti 2011, innan det kunde man bara beställa till Storbritannien.

Webshoppen har över 10 000 unika vintageplagg till försäljning varje dag och styrs från London vilket innebär att leveranser till Sverige tar ungefär 3-7 arbetsdagar. Sidan uppdateras med nya plagg och accessoarer för både dam och herr varje dag, och allt går igenom fyra kvalitetskontroller innan de läggs ut på hemsidan för försäljning.

Detta tycker jag är fantastiskt bra eftersom här där jag bor har vi inte mycket till vintageutbud och det är svårt att få tag i bra kläder även på second hand. Kommer nog troligen lägga en beställning i framtiden och då får ni veta vad jag tycker!

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...