fredag 7 december 2012

Fina fredag: Juleglitter

         Source: glitterandnails.blogspot.com via Heidi on Pinterest

I december går jag all in för allt som är juligt och vintrigt då jag är mycket förtjust i allt som gör vintertiden lite mer uthärdlig. Jag älskar att tända ljus och pynta hemmet med en massa olika små juldekorationer för att lätta upp vintermörkret.

På tal om att ljusa upp sin omgivning så har det snöat här i några dagar nu och när man tittar ut genom fönstret är allt underbart vitt och ljust. Det är det bästa när snön kommer, tycker jag, är att allt blir som hämtat ur en film och det blir så mycket ljusare efter en lååång period av grått och trist mörker.

Något annat jag tycker man kan göra för att vara lite festlig i vardagen är att måla sina naglar och när det är december, den officiella julmånaden, tycker jag att man kan gå all in med glitter, rött, grönt och guld. Gillar man inte dessa färger kan man köra på blått, vitt och silver istället för att få vintriga naglar. Vilken palett skulle ni välja?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...