onsdag 5 december 2012

Omtänksamma onsdag: Köp det du begriper


När du handlar välj gärna varor med ingredienser du känner till och ställ frågor om det är oklart. Om en varas innehålls förteckning innehåller en massa ämnen som du inte förstår är den antagligen full av tillsatser som varken du eller naturen mår bra av.

Det här är något som jag försöker göra med alla hudvårds och sminkprodukter jag köper men jag måste erkänna att det är svårt. Nästan alla innehållsförteckningar är på latin och ord på latin är all som oftast svåra från början, dock har jag lagt några rackare på minnet som jag undviker konsekvent när jag handlar.

En bok som på ett väldigt enkelt sätt går igenom de olika ämnena används till och vilka som man ska undvika är Badskumt: gifterna som gör dig ren, fräsch och snygg av Katarina Johansson. Jag fick den här boken i julklapp förra året och jag plöjde den ganska omgående och lärde mig en hel del så det är verkligen en bok jag rekommenderar!

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...