onsdag 9 januari 2013

Omtänksamma onsdag: Bli eko-chic

"Det är först när vi på allvar börjar acceptera eko-trenden, ser den som något att eftersträva och inte som en massa trista regler att fördystra våra liv med, som de verkliga förändringarna kan ske". Detta menar Johan Tell författare till 100 sätt att rädda världen och Träd kan rädda världen.

Jag är inte sen att hålla med, det är i ett försök att bli mer medveten om min egen påverkan på miljön samt att hitta tillbaka till min egen stil som gjorde att jag valde att vara utan shopping i ett år. Det jag upptäckte under det året var att ett ekologiskt tänk inom ett område gärna smittar av sig till ett annat och det är precis som Johan Tell skriver att när man bejakar eko-trenden som man kan göra verkliga förändringar.

Jag håller på med min process, en dag i taget. Vissa dagar är enklare än andra men det viktiga är att man försöker för att göra den här världen till en bättre och stilfullare plats.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...