tisdag 22 januari 2013

Tipstisdag: Hammarö auktionsverk



I dagens tipstisdag tänkte jag tipsa er om en av mina favoritautionsverk, Hammarö auktionsverk i Karlstad. Här kan du hitta allt inom heminredning, textilier, husgeråd och mycket mer. Vi har gjort en hel del fynd på den här sidan, bland annat mattan som jag visat er tidigare här.

Priserna på hammarö varierar ganska mycket beroende på hur populärt föremålet man budar på är dock kan man alltid räkna med att hitta riktiga kvalitets saker här och man kan faktiskt få dem till ett riktigt fyndpris. Det fina är att de har ett startpris som man utgår ifrån och sedan har de även ett utropspris som representerar värdet på föremålet. På det viset vet man att man har gjort ett fynd om man hamnar under marknadsvärdet. 



Hammarö auktionsverks lokaler sedda utifrån.
Hammarö har en onlineauktion och även en fysisk butik dit man kan åka för att titta på sakerna innan man lägger ett bud på dem. Dit åker man även för att hämta ut sakerna då de tyvärr inte levererar hem sakerna som man vunnit och vinner man något tungt, t ex möbler behöver man ha med sig bärhjälp. När jag var där för att hämta vår matta så tyckte jag att det var lite svårt att hitta men med lite hjälp av google maps gick det finfint.

Sammanfattningsvis tycker jag att hammarö auktionsverk är ett toppen bra ställe för människor som bor i närheten av Karlstadsområdet och är på jakt efter unika saker till hemmet. 


Blid på en läcker chesterfield soffa som auktionerades ut på hammarö.

För att läsa mer om hammarö auktionsverk, öppettider, regler m.m. klicka er in på hemsidan hammaroauktionsverk.com.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...