tisdag 1 januari 2013

Vardagsbetraktelser: December genom Instagram

Nu har ytterligare en månad gått och året är dessutom till ända. Sanslöst vad fort december gick! I år passade jag på att njuta extra mycket av julen genom att pynta extra fint, äta mycket pepparkakor, dricka te och njuta av allt som har med julen att göra. Åt ju en hel del annan god mat också, bland annat en mycket god räksoppa och så klart älsklingens hemlagade mat.
Åkte skidor, trivdes med snön, åt mer julbakelser och även lite andra onyttigheter bl a i form av en enorm lakritspipa vi köpte när vi var i Helsingfors i slutet på November. Vi tog även upp julpyntet till granen som vi ärvt av älsklingens gammelmormor som fint nog förvaras i en gammal låda för apelsiner. 
Pyntade ju självklart granen med det också. I år hade vi vår första riktiga julgran hemma, mysigt! Började även sticka en halsduk för första gången i mitt liv, hann bli klar med den på en vecka då vi har haft tekniska problem på jobbet som inneburit att vi inte kunnat ta några samtal och haft mycket dötid. Var även på premiären av the hobbit och såg den igen samma vecka.
Sista dagarna innan jul spräckte jag skärmen på min iPhone och myste med mina föräldrar när älsklingen var på julfest med jobbet. Sen kom julafton med dunder och brak. Vi firade hemma hos både mina och älsklingens föräldrar och jag fick världens finaste ring av älsklingen i julklapp.
På juldagen var det fest och i mellandagarna läste jag böcker, skaffade mig ett par nya jeans som färgade av sig rätt mycket, testade en ny maträtt som ni fått läsa om här på bloggen och åt ostron. 
Avslutade året med att äta dubbla nyårsmiddagar, bli förkyld och spela spel. Hur var ert December?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...