tisdag 12 februari 2013

Tipstisdag: Meretes

Bild från Meretes facebooksida
I dagens tipstisdag vill jag tipsa om ett ekologiskt guldkorn för att citera It's a house som själv tipsat om butiken på sin blogg, Meretes en fysisk butik som ligger i Umeå. Själv har jag tyvärr inte besökt butiken då jag inte varit längre norrut i Sverige än Orsa (däremot har jag spenderat mycket tid i Hokkala, mellersta Finland, som är i höjd med Örnsköldsvik) men skulle jag åka uppåt någon gång skulle den här butiken definitivt stå högt upp på min måste besöka lista.

Bild från Meretes facebooksida.
Butiken är fullproppad med alla slags ekologiska produkter och här kan du hitta allt från kläder till hudvård och mat samt frukt och grönt. Av bilderna som jag sett att bedöma och det jag läst om butiken är det som att ta en resa i tiden tillbaka till handelsbodarnas storhetstid och det är verkligen inte mig emot.  Skulle jag någon gång i framtiden skaffa mig en egen liten butik skulle den ha samma koncept som Meretes med endast ekologiska och lokalproducerade varor.

Så om du skulle ha vägarna förbi eller, ännu bättre, bor i närheten av Umeå tycker jag att du ska unna den här butiken ett besök. Kom tillbaka sen när du varit där och berätta för mig om ditt besök.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...