torsdag 21 februari 2013

Ur min garderob: Mörkblått med rosett

Klänning - Beyond Retro, 2013 Skor - Din Sko, 2006
Klocka - Guldfynd, Present 2010 Armband - Mammas gamla
Örhängen - Snö of Sweden, 2010
I lördags var vi på 25års fest för Neva som fyllt år tidigare under veckan. Jag hade på mig klänningen som trillade ner i brevlådan från Beyond Retro under tisdagen och mina röda skor som jag själv har dekorerat med hjälp av decopage.

Eftersom klänningen i sig är så konservativ och damig valde jag att göra det lite med lekfullt och ungt med en slarvig hästsvans, röda läppar och vingad eyeliner, precis som jag skrev om här. Testade först att ha en knut i stället för hästsvans men det blev alldeles för elegant så jag slopade den idén.

Klänningen bakifrån och en bättre bild på mina egen pimpade skor :) I bakgrunden syns också Neva.
Naglarna målade jag med ett guldglittrigt nagellack från OPI och gjorde sedan ett hjärta på ringfingrarna. Resultat och hur jag gick till väga får ni se en annan dag! 

Själva festen var super kul, vi kollade på melodifestivalen, spelade spel och skrattade en massa. Vi spelade bland annat ett ölspel där vi bland annat inte fick dricka med vår dominanta hand, inte tilltala de  andra spel deltagarna vid namn och byta ut alla pronomen mot hen. Sjukt förvirrande och sanslöst kul! Vad gjorde ni i helgen?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...