tisdag 12 mars 2013

Funnet och förvärvat: ekologiskt smink, nödvändigheter och loppisfynd


Förra veckan passade jag på att fylla på lite sminkresurser som var på väg att ta slut. Jag har använt samma mascara från maybelline i flera år nu och är jättenöjd men kände att det var dags att byta mot ett miljövänligare alternativ. Eftersom jag läst mycket bra om UNE's mascaror hos Naturligtsnygg så bestämde jag mig för att testa denna då KICKS fått in den i deras sortiment på webshoppen. Passade även på att skaffa mig ett nytt läppbalsam och min favoritprimer från Too Faced.


När man handlar från KICKS får man också en presentpåse med prover på andra produkter. Jag fick en fuktmask och ögonkräm från Jabu'she, ett märke som jag aldrig provat tidigare, och en parfym från Dolce & Gabbana som luktade väldigt gott men innehåller bl a parabener så jag kommer nog tyvärr inte använda den.


Något som jag tycker att jag aldrig har tillräckligt med i garderoben oavsett hur många jag köper, och sedan lagar när de går sönder, är strumpbyxor. Lindex hade tag 3 betala för 2 så jag köpte två likadana par i återvunnen bomull och även ett par vanliga svarta strumpbyxor som tyvärr inte finns i ett miljövänligare alternativ (om man inte vill ha ceriserosa eller knallblå, vilket inte är riktigt min stil).


En annan bas i garderoben är ju linnen och detta köpte jag från MQ med ett presentkort som jag fick i julklapp och jag köpte en klänning också men den får ni se någon annan dag.


Och sist men inte minst så var vi på loppis i helgen och jag var på jakt efter ett par låga vinterskor att ha tills våren är här. Jag hittade tyvärr inga vinterskor men ett par tygskor fick följa med hem och jag längtar tills det är tillräckligt varmt för att använda dem varje dag.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...