fredag 26 april 2013

Fina fredag: Impressionismnaglar

                                                                                     Source: pshiiit.com via Heidi on Pinterest

Igår när jag jobbade lyssnade jag på en podd från Stil i P1 som handlade om konstvärldens modenördar. Där pratade de talar om hur impressionismen inspirerades av mode och hur det tog uttryck i målningarna. Fruktansvärt inspirerande avsnitt så jag rekommenderar er verkligen att lyssna på det  om ni inte redan gjort det (och det kan ni göra här). I vilket fall blev jag inspirerad av avsnittet och hittade lite inspriationsbilder på Pinterest och ett youtubklipp på hur man kan gå till väga. Så sugen på att testa!



Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Lyssnade på det programmet med. Otroligt spännande att de var så påverkade av mode. Du borde verkligen testa de där waterlilies-naglarna. Tror det skulle bli helfint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är verkligen sugen. Får se om jag hinner testa i helgen när jag är ledig :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...