onsdag 24 juli 2013

Personliga reflektioner: Random lista



I dag gör vi något lite annorlunda och bjuder på en lista i stället för omtänksamma onsdag. Enjoy! :)

1. Hur gammal är du? 23 år och 339 dagar, Jag fyller 24 om 26 dagar.

2. Hur gammal känner du dig? Det är lite olika dag till dag, men mest som 22. Ibland känner jag mig som en treåring och ibland som en tant på sjuttio.

3. Vad har du gjort i dag? Vaknat och ska ge mig ut på en löptur.

4. Vilken film såg du senast? The Hobbit, såg den igen för tredje gången i lördags. Mycket bra film.

5. Vem ringde du senast? Eric

6. Är du besatt av någonting? Ja, i omgångar är jag besatt av olika saker. Just nu är det att planera vad vi ska göra på semestern.

7. Är du rädd för blod? Nej

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I en brun skinnsoffa bland kuddar och filtar.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Olof Palme, Göran Persson, Tage Erlander? Sen tar det stopp, pinsamt nog.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart, vitt och murriga färger som passar bra med mitt röda hår. Egentligen är det en ganska bra blandning av färg just nu, men det är de som sticker ut näg jag öppnar garderobsdörrarna.

12. När vaknade du i dag? 06.30, gick upp någonstans mellan 07.10 och 07.30.

13. Vilken är din favorithögtid? Midsommarafton. På andra plats kommer julen.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? På semester, spelar ingen större roll vart.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Den enda platsen jag känner så med är Öxnered, utanför Vänersborg. Vi fastnade där med tåget i flera timmar när vi var på väg till Göteborg 2006.

16. Hur vill du tillbringa din pension? På resande fot eller tillsammans med min familj och vänner. Helst av allt vill jag vara frisk.

17. Vad lyssnar du på just nu? Youtube som står på i bakgrunden.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej, har haft en spricka i svanskotan men det räknas inte som "brutit".

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Grönsaker, yoghurt, parmesan, pasta och rågbröd

20. Vem är din favoritkändis? Har ingen.

21. Vad är du på för humör just nu? Lite trött men taggad för att jag går på semester på fredag!

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa & Asien (nästan Afrika)

23. Snarkar du? Nope.

24. Vilka yrken har du provat på? Städerska och kundservice för både privat- & företagskunder.

25. Hur går du helst klädd? Klänning, klänning, klänning.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Lejon

27. Vilket är ditt favoritgodis? Gillar chips bättre än godis.

28. Vad sa du senast? Hej då & jag älskar dig.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska & religion

30. Vad har du på dig just nu? Träningskläder

31. Vilken är din favoritaffär? Vintagebutiker eller charmiga loppisar

32. Vad har du för storlek i kläder? S/M, beror på märket och årtalet.

33. Vad har du i dina fickor? Inget just nu.

34. Vad köpte du senast? Lagning av ett par skor och ansiktstvätt

35. Hur många gånger har du flyttat? Med min familj 1 gång och själv 3 gånger. 

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Ett tändstål, en plastbehållare och en presenning. Det handlar om att överleva.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Lite av båda, jag gillar att gå upp "tidigt" (helst inte innan 07.30) och vara vaken sent. Sen gillar jag ju att sova också ;)

38. Senaste filmen du såg på bio? The Great Gatsby, väldigt Bas Luhmansk. Jag älskade den.

39. Har du blivit sydd någon gång? Yes, i bakhuvudet när jag var fem år och trillade baklänges mot ett kundvagnshjul och spräckte huvudet.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja, många gånger.

41. Vad åt du till frukost? Yoghurt

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? För 10 år sen var jag 14 och olyckligt kär i en kille som inte visste att jag existerade. Var till Polen och njöt av att ha sommar lov.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Min vän Frida, hon lämnade en söt lapp till mig på jobbet som sa "välkommen till jobbet fining".

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På en tavellist vid sängen

46. Vad var det sista du åt? Kvällsmat, macka och te

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Vanligtvis 06.30 om jag ska upp till jobbet. 09.00 om jag är ledig och inte vill sova bort hela dagen.

48. Är du blyg? Lite.

49. När flög du senast? Till Paris förra sommaren.

50. Har du något tatuering? Nej, har dock varit sugen på att skaffa en. 

51. Har du varit med om en bilolycka? Typ, mamma glömde lägga i bromsen när vi parkerade en gång. Parkeringen lutade lite nedåt och bilen rullade ner för ett dike rakt på ett tågräls. Väldigt dramatiskt då eftersom jag var typ 6 eller 7.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Simmning, prommenader och (otroligt nog) löpning.

54. Har du några husdjur? Nej, både jag och sambon är allergiska.

55. Vill du gifta dig? Ja och jag ska.

56. Var växte dina föräldrar upp? Finland. Mamma i en liten by som heter Hokkala (och är den bästa platsen på jorden) och pappa växt upp i Vaasa.

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja.

58. Vilka är dina största svagheter? Tankspridd/envis

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? När jag var liten kallades jag för Lady, Idi och HK. Nu är det mest Älskling.

60. Vad ska du göra imorn? Betala räkningar eftersom det är löning.

Ta hand om er!

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...