tisdag 27 augusti 2013

Fröken H fixar: Lådorganisation


God morgon på er! Då var det tillbaka till verkligheten igen, första riktigt arbetsdagen efter semestern var igår men än har jag lite kul material att bjuda på från semestern.

Innan vi åkte till London bestämde jag mig för att organisera den mittersta lådan i vår byrå som står inne på badrummet. Den har varit ett enda kaos hur länge som helst tillskillnad från de andra två.


Så här ser de andra två ut. Tillräckligt organiserade för att det ska vara lätt att hitta i dem.


Och det rediga kaoset i den i mitten.


Efter att jag tömt ur allt innehåll ur lådan och torkat ur den med lite såpa och vatten delade jag upp innehållet i olika högar för att få en bra överblick av innehållet. Sedan rensade jag saker som inte dög längre, t ex hårsnoddar som gått sönder helt eller förlorat all spänst och lagade saker som fortfarande var helt funktionsdugliga.



För att hålla reda på mina snoddar och hårspännen valde jag att återanvända ett par av våra gamla matlådor som vi inte använder. Efter det var det bara att bestämma vilket sätt jag ville förvara sakerna i lådan.


Och så här blev det efter, mycket bättre! 



Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...