torsdag 22 augusti 2013

Funnet och förvärvat: Shopping i London


God morgon! Då var det alltså dags att redovisa vad som fick följa med hem i resväskan från Londonresan. Jag kommer att ta inköpen i kronologisk ordning och vi börjar med bilden ovan.

Det första inköpet jag gjorde var ett som jag planerat länge, nämligen att köpa mitt första par Christian Louboutins. Eftersom jag även kommer använda dessa som mina bröllopsskor kommer ni inte få se exakt hur de ser ut eller veta vilken modell de är innan jag redovisar hela bröllopsutstyrseln i januari.

Det andra inköpet blev halsbandet från Zara, som (förutom skorna) är det enda jag köpte under resan som är nyproducerat. Jag såg det i affären och blev genast förälskad, så det fick följa med hem.

Det tredje inköpet blev ett par örhängen från Attwood & Sawyer som jag såg i en vintageboutiqe på portobello market. Först lämnade jag kvar dem i butiken men eftersom jag inte kunde sluta tänka på dem under hela tiden som vi var på marknaden beslöt vi oss för att gå tillbaka och köpa dem.


En sneak peak på skorna och den underbara röda sulan.


Under vår vintageshoppingsdag besökte vi två stycken beyond retro-butiker. Från den på Brick Lane kom denna 60-talsdröm med mig hem. Den är i beige siden med ett ljust brokad mönster och sitter som en smäck.



Det andra fyndet från Brick Lane-butiken var denna svarta kofta med pärlbroderier både fram och bak. Nu behöver jag dock sluta köpa svarta koftor...


I den andra Beyond Retro-butiken vi besökte hittade jag den här 80-talsklänningen i reasektionen. En perfekt klänning att ha under varma sommardagar eller kvällar och den kommer nog användas flitigt. 


Den sista butiken vi besökte under vår vintageshopping var Blondie som är en exklusivare syster till Absolute Vintage. Här kunde man bland annat hitta vintageplagg från Chanel, YSL, Prada och Hermès. Jag kom därifrån med denna underbara skapelse i spets och siden. Jag gissar på att den är sent 60- eller tidigt 70-tal i och med att den har en plastdragkedja men inga lappar med tvättråd eller märke. 


Den sista dagen vi var i London hade Susie Lau från Style Bubble utförsäljning av hennes vintage-, märkes- och designerkläder för endast 1 pund. Detta var ett tillfälle som var för bra för att missas och jag kom därifrån med tre saker. Den första jag la vantarna på var denna sidenskapelse från Marks & Spencer. Mönstret var det som fångade mig och även fast den är liiite för stor sitter den snyggt på.


Nästa fynd jag gjorde var den här kjolen från Yohji Yamamotos samarbete med Adidas. Den är sjukt lång (vet inte vad det är för gasell som de har tänkt ska använda denna) men fungerar utmärkt som klänning med ett skärp under bysten.


Det sista och absolut bästa köpet jag gjorde från Style Bubble var denna Valentinoklänning. Fatta, en Valentino (samma designer som gjorde Prinsessan Madeleines brudklänning) för EN pund. Helt ofattbart! Dessutom sitter den bra på och kommer antagligen bli en favorit till fest. Vilket köp tyckte ni bäst om?


Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...