onsdag 28 augusti 2013

Ur min garderob: Resklar

Kavaj - Zara, 2009 Blus - Mammas gamla, Ellos Jeans - Lånade av en vän
Väska - Mammas gamla, 80-tal Ballerinaskor - Ellos, Present 2013
Den sista juli gjorde sig en exalterad och förväntansfull Fröken H sig i ordning för att åka till Arlanda och flyga till London. Resklädd och klar såg jag ut på följande vis, allt är gammalt, lånat eller fått och  jag kände mig precis lagom uppklädd utan att tulla på bekvämligheten.

De två plaggen som sticker ut mest för mig är blusen och väskan. Väskan köpte min pappa till mamma i julklapp någon gång när de precis kommit till Sverige under 80-talet. Det är en så kallad "Boforsväska" och tillverkad av läder som blev över från produktionen av hölster och andra läderdetaljer som de tillverkade till gevären och de andra vapnen. Pappa specialbeställde den av mannen som han jobbade tillsammans med och nu hänger den på min axel, ca 30 år senare.

Blusen hade egentligen mamma köpt till sig själv men när hon märkte att hon inte bar den, p.g.a. att den är väldigt skir, gav hon den till mig. Jag gillar verkligen färgen och hade varit sugen på att testa något i mint en längre tid. Tycker den funkar fint till min hud och hårfärg.

Ta hand om er!

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...