tisdag 20 augusti 2013

Vardagsbetraktelser: London, del 4

Godmorgon! Den sjätte dagen i London, som var en måndag, tog vi bussen förbi Harrods för att gå på Madame Tussauds


Jag hängde lite med Emma Watson.




Vid ett bord satt Audrey Hepburn och hade frukost på Tiffany's


Eric mötte sin idol, Albert Einstein.




Fredsmäklare.


Krigshetsare.


Revolutionsoffer.


Hulken x2


När vi var klara hos Madame så gick vi vidare till Tower of London.


Svårt val att bestämma vad vi skulle göra först.


Vi bestämde oss för en guidadtur med en Beefeater, som tyvärr blev inställd p.g.a. regn så vi gick in och tittade runt lite på egen hand istället. 


 The white tower.

Vaktparad när vi väntar på att få se kronjuvelerna.


Eftersom vi ändå var i närheten tog vi vägen förbi Tower Bridge.


Vi tog trappan upp till gångbron och det i sig var en upplevelse.



Väl uppe bjöd regnet på en underbar regnbåge och en inte allt för tokig utsikt över Themsen.




En del av utställningen var att få titta på det gamla maskinrummet som användes för att öppna bron när den byggdes under 1800-talet. Jag har sett så många dokumentärer om den industriella revolutionen att jag känner mig som en expert på området. Därför var det kul att få se hur det fungerar i verkligheten också.




På tisdagen vintageshoppade vi hela dagen vilket innebar att den enda bilden jag tog var denna. Exakt vad jag köpte i London kommer ni få se senare i veckan.


 Den andra onsdagen och även vår åttonde dag i London tillbringade vi på British Museum.


Det var en väldigt pampig byggnad, ser ni hur liten Eric ser ut framför den?


Det var pampigt även på insidan. De hade satt glastak över innegården så man behövde inte oroa sig för att bli blöt, vilket vi antagligen inte hade behövt göra även om det inte fanns något tak eftersom det var strålande väder den här dagen.


Ett sådant här bibliotek vill jag ha någon gång i framtiden. Hur underbart vore inte det? 


Vi kikade så klart på roliga artefakter och rosettstenen. Det var lite som att försöka ta sig fram till Mona Lisa i Louvren, näst intill omöjligt. Folk var som besatta.


De hade även en utställning med smycken som föll mig på läppen. Kallas nämligen skatan lite kärleksfullt av mina närmaste, jag älskar nämligen allt som glimmar, skimrar och glittrar. Oh boy.



Bulgari från 1950, skulle ju inte tacka nej till att ha dessa hemma.


Efter ett x antal timmar på museet åkte vi tillbaka till hotellet för att vila upp oss lite innan vi skulle ut och äta på kvällen. När Eric hjälpte mig att ta min dagens utanför hotellet kom en mycket trevlig britt och frågade om han skulle ta en bild på oss tillsammans. Resultatet blev detta nedan och en bild till som ni får se när det är dags att publicera hela outfiten.


Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...