fredag 15 november 2013

Funnet och förvärvat: Naturligt smink och en rutig klänning


God morgon! Nu är det dags att visa lite nya saker som jag har samlat på mig under den senaste tiden och det har blivit en hel del smink faktiskt.

Jag har verkligen bestämt mig för att försöka gå över till så mycket naturligt smink som möjligt och har nu när det var dags att fylla på några produkter som var slut gjort naturliga val istället. I bilden ovan ser ni följande:


Det mesta av sminket kommer från eleven.se, en av mina favoritsidor att handla från på nätet men produkterna från Weleda har jag faktiskt fått i gåva. Fuktkrämen med mandel har blivit en favorit, som ni säkert ser, tuben har snart slut på innehåll. 

Produkterna valde jag efter att ha läst på och jämfört en massa olika och en del har redan blivit favoriter. Vilka kommer ni få se i ett annat inlägg, tillsammans med några konventionella favoriter.



Sen kan jag ju inte låta bli att köpa mig en fin vintageklänning. Denna ovan köpte jag från Vintage Gamla Gatan via deras webshop, eftersom jag inte hade tid att ta mig in till den fysiska butiken, och jag måste säga att deras frakt är fantastisk! Jag beställde på en torsdagskväll och hade klänningen redan på måndagen efter helgen (dessutom är den gratis inom Sverige). 

Klänningen är från sent 50-tal eller tidigt 60-tal, tillvrkades från början av Modelia och sitter som en smäck på, som ni kan se här.

Ta hand om er!

4 kommentarer:

  1. Det där med ekoskönhet ska banne mig jag också tänka på nästa gång jag ska ha något nytt! I synnerhet sådant som ska vara på huden och nära ögonen (tänker foundation och maskara...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag du gör rätt i! :) Jag resonerar som så att saker som ska vara kvar på huden (typ salvor & krämer) är viktiga att byta först och saker man tvättar bort kommer i andra hand :)

      Radera
  2. Tack för bra tips. Har själv börjat byta ut mitt kemikaliefyllda hem mot mindre kemikalier. Började med att köpa tvättnötter på jordklok. Hade aldrig hört talas om dem, men en kompis har testat och var mycket nöjd. Men tack för tipsen, ansiktscremen från Weleda verkar lovande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Vad kul för dig! Jag har inte testat tvättnötter själv ännu, men är mycket nyfiken faktiskt :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...