fredag 20 december 2013

Emilys julkalender: Berätta om din student.

Lucka nr 20 Emily Dahls julkalender.




Skräckblandad förtjusning. Ett oväntat stipendium. Lättnad över att få slippa falska vänner som inte bryr sig på riktigt. Strålande sol, skavsår och champagne i håret. Dans tills solen gick upp. Det sammanfattar min student väldigt bra. 

Gymnasiet var inte min favorittid i livet. Jag gick i en klass där jag inte riktigt passade in full med intriger och skitsnack bakom ryggen. Därför var det en enorm lättnad att få gå vidare i livet och jag var definitivt bered på att lämna boet för att ge mig ut i vida världen. Full av framtidstro.

Och det blev ju bra, även om det inte blev om jag först tänkt mig.

Ta hand om er!

4 kommentarer:

  1. Åh, jag känner igen mig, champagne, dans och lättnaden att det äntligen var över. Jag tror att jag aldrig blivit så lättad som då. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! En av de friaste dagarna tror jag! :)

      Radera
  2. Känner igen det där, gymnasiet var inte min bästa tid heller. Tråkig klass där allt för många hade gått i samma klass tidigare. Det var jag och två till som kom "ensamma" från våra skolor. Det var inga jag gillade alls egentligen eller hade något gemensamt med. Nej usch, tur vi slipper gymnasiet nu :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att vi har det tråkiga bakom oss! :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...