fredag 13 december 2013

Emilys julkalender: Berätta om ett minne från din uppväxt.

Lucka nr 13 Emily Dahls julkalender.


Liten jag, anno 1990-någonting.
Några av mina finaste minnen från min barndom är faktiskt vintrarna. Fram till 2001 bodde vi, nästan, på landet och eftersom det var långt överallt fick mina föräldrar och jag roa oss på bästa sätt på hemmaplan. Mamma åkte längdskidor med mig hon före och jag efter, runt huset och hon lyfte upp mig i overallen när jag trillade, så skidorna sprattlande i luften innan jag fick ordning på fötterna. 

Pappa byggde pulkabackar när snön tillät och även fast de säkert inte var mer än en meter höga susade jag ner för dem i min röda pulka och skrek av skratt när det kittlade i magen. Hade vi tur var det tillräckligt kallt att man kunde spola vatten på backen och då gick det ännu snabbare. Om vi hade riktig tur med vädret kunde pappa även spola en liten isfläck på baksidan där jag fick åka skridskor.

När jag tänker tillbaka på min barndom är jag verkligen stolt över mina föräldrar och deras förmåga att underhålla ett uttråkat barn ute på nästan landet. Jag hoppas verkligen att jag själv blir lika bra på det som mina föräldrar var.

Ta hand om er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...