söndag 8 december 2013

Emilys julkalender: Berätta om ett klädesplagg som du minns från din barndom.

Lucka nr 8 i Emily Dahls julkalender.







Klänningen ovan minns jag väldigt väl från min barndom. Den var den finaste jag ägde och jag kände mig som en prinsessa i den. Jag fick den i present av mormor och bar den första gången på skolavslutningen när vi slutade 6-årsverksamheten (det hette så då!). Jag minns att den hade små vita tygblommor med pärlor i som mamma hade förklarat var mycket värdefulla. Antagligen var de i plast och inte alls värdefulla, mamma sa nog så för att jag inte skulle pilla på dem, men jag minns paniken som for genom kroppen när jag råkade pilla bort en av pärlorna och såg den studsa bort längs kyrkgolvet så att jag inte kunde se den. Som tur var blev inte mamma arg och det är ett kul litet minne att bära på.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...