onsdag 4 december 2013

Emilys julkalender: Berätta om hur du får dina kläder att hålla längre.

Lucka nr 4 Emily Dahls julkalender.



Att få mina kläder att hålla längre var en anledning till varför jag började den här bloggen och mitt modemanifest från början. För utom att lappa och laga mina kläder när det blir hål i dem eller en knapp lossnar så undviker jag att tvätta mina kläder allt för ofta. Tvätt är den delen av ett plaggs liv som sliter mest på det och har störst på verkan på miljön, dessutom tvättar de flesta sina plagg alldeles för flitigt. 

Oftast räcker det med att bara hänga ut dem på vädring och det är den metoden jag använder mig av för att främst rengöra mina kläder. Sedan är det ju så att man i bland måste tvätta sina kläder, t ex om man spiller, och då är det viktigt att inte tvätta för varmt och följa tvättråden på plaggen. Handtvätt med ljummet vatten och galltvål är min favoritmetod för att tvätta känsliga toppar och fina underkläder.

Ta hand om er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...