torsdag 26 december 2013

Fröken H gifter sig: Inspiration runt knuten

I början av november var jag och Eric till grannstaden en sväng för att kika på en utställning med gamla brudklänningar. Degerfors församling hade nämligen frågat sina medlemmar om de hade några brudkläder kvar hos sig och resultatet blev ett 20-tal klänningar från sent 1800-tal till nutid. Här nedan ser ni mina favoriter från utställningen: 


 En läckerbit från 40-talet.

En snygging i spets och tyll från 50-talet. Den här hade jag kunnat tänka mig att gifta mig i, om jag inte hittat en annan skönhet innan.


Samma klänning, fast på den underbart vackra bruden. En helt fantastisk bild med brudkrona och allt och buketten är ju bara för underbar!


En vacker 60-talare men sjalkrage och rosetter.


Fler 60-talare, som också bevisar att det inte alltid behöver vara vitt när man gifter sig. Den ljusblå skulle gärna få flytta in till mig på stört.


Underbara detaljer. Skorna är så söta.


En 80-talare i spets. Det märktes att spets varit ett av de populäraste materialen att gifta sig i.


Ytterligare en 80-talare som föll mig i smaken.



En 30-talare (som jag också gärna hade gift mig i) och en skönhet från 10-talet.


30-talaren på bruden, helt fantastisk.

Det skulle jag verkligen rekommendera er, att ta kontakt med gamla personer i er närhet och fråga om ni kan få låna deras brudklänning. De har ofta kvar sina och blir antagligen glada om någon vill använda deras gamla klänning. Perfekt om du vill gifta dig i vintage och komma undan lite billigare. Vilken var er favorit?

Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Tycker nog faktiskt mest om den i grått från 60-talet, så vackert!
    Ska bli kul att få se ert fina bröllop på bild sen när det är dags! ;)

    Hoppas du får en fin annandag! :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är jättefin :) Nu är det bara 10 dagar kvar så du behöver inte vänta länge ;)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...