tisdag 3 december 2013

Vardagsbetraktelser: November genom Instagram


God morgon sötnosar! För att min blogg inte ska förvandlas till en enda stor julkalender under december har jag tänkt försöka peta in ett och annat vanligt inlägg också och eftersom det är början av december passar en sammanfattning av november väldigt bra. Ni hittar mig på instagram som Froken_H, följ mig om ni vill! 

Om oktober kändes som årets längsta månad måste november ha varit den kortaste. Jag tyckte att den kom och gick i ett enda nafs och den började med charkisar till lunch efter en utställning om bröllopskläder. Som ni vet blev jag sjuk i slutet på oktober, dels en inflammation i mina tummar och dels en förkylning som slog ut mig i dagarna tre och inte riktigt släppt än (mer seglivad förkylning får man leta efter). 

Första sjukdagen var det mest ansträngande jag gjorde att äta lunch, mackor med ekologisk sylt och jordnötssmör. När man är sjuk är det trevligt med lite sällskap trots att man inte orkar något och då är jag glad att min blivande man kan komma hem på lunchen. Fredagen kom och jag mådde lite bättre, detta firades med ekologisk Prosecco och nya second handglas i kristall samt en ost bricka med himmelskt goda ostar.


Fars dag kom och jag firade honom med ett paket inslaget i återanvända material. Jag funderade även på vad jag skulle sy av ett tyg som jag fått av en kompis mamma. Lyckligaste stunden på månaden var när Eric lagade spagetti och köttfärssås till mig. Det är hans haträtt och vi äter den så sällan att det är en riktig lyx när den serveras. Andra fina stunder var när vi mös med våra bästisar under flera dagar med tända ljus och te.

Jag upptäckte också Bitstrip, som ganska kul men jag tröttnade rätt snabbt och så mös jag med min pälskling på denna jord, Måns. Jag fixade en temporär lösning på en för stor kavaj med säkerhetsnålar och blev oerhört glad när systemet fått in en ekologisk cider igen. Näst sista helgen spenderades i princip enbart med min mamma och hon visade upp sina nya fina skor som jag tyckte mycket om.  

Månadens sista vecka började med näsblod (j*kla förkylning, återigen) och avslutades med adventsmys på jobbet, hos en kompis och i köket. Varje år bakar vi pepparkakor och lussebullar, så även i år. 

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...