tisdag 11 februari 2014

Personliga reflektioner: Boklistan

God morgon! Jag hittade nedan lista hos Isabelle Pedersen under slutet av förra året och jag tyckte att den passade bra så här i alla hjärtans dag-tider. Jag älskar nämligen böcker nästan lika mycket som jag älskar Eric, men bara nästan. 



Favoritgenre: Fantasy eller böcker som utspelar sig på en historisk plats. Allt av Stephen King går också ner utan problem.

Favoritbokhandel: Handlar helst mina böcker på nätet, eftersom jag läser både riktiga böcker och e-böcker. Därför är Bokus.com min absoluta favorit.

Senast köpta inbundna bok: Jag kommer inte riktigt ihåg, men jag tror det var Underbara Claras senaste.

Favoritbibliotek: Elib.se, fantastiskt om man läser mycket e-böcker som jag gör!

Favoritplats att läsa (i hemmet): I soffan eller sängen. Gillade att läsa i badet förr, men nu har vi inget badkar så det blir svårt.

Favoritplats att läsa (utanför hemmet): På en strand eller i en skog. I en hammock går också bra.



Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Tyst eller musik utan text. Fast egentligen spelar det inte jättestor roll, är det en bra bok slukas jag upp helt och märker inte omgivningen alls.

Bästa lässnackset: Äter inte när jag läser, alldeles för fokuserad på läsandet för det.

Bästa läsdrycken: Även här är fokus för stort för att jag ska kunna dricka något. Har jag en varm dryck blir den kall och en kall dryck hinner bli varm innan jag dricker upp den eftersom den helt enkelt glöms bort.

När på dygnet läser du helst: När jag är pigg. Är det en riktigt bra bok läser jag dock när .om helst, fastnar jag så plöjer jag mig genom boken,

Bästa bakfylleläsningen: Någon lättsam chiclit eller ett glossigt magasin som Elle.



Bästa kollektivtrafikläsningen: Jag åker kollektivt alldeles för sällan för att ha en favorigenre. Skämmes!

En bok du läst på sistone som inte var så bra: Började läsa 50 shades of Grey, orkade en halv sida. Den var inte bra.

Boken/böckerna du läser nu: Avslutade precis Betvingade av Simona Ahrnstedt och ska börja läsa De skandalösa av samma författare. Jag är mellan två böcker helt enkelt ;)

En bok du inte läst klart: Sagan om ringen-trilogin. Började läsa den när jag var typ 11 men hade inte tålamod nog att läsa klart dem. Ska ge mig i kast med det någon dag.



En författare du beundrar: J K Rowling. Hon trollbinder på ett sätt i sitt berättande som jag önskar att jag kunde trollbinda på. Jag har läst alla Harry Potter-böckerna minst sju gånger.

Den bästa boken du läst det här året: The Great Gatsby. Tekniskt sett läste jag den förra året, men det var i slutet så den får räknas som i år.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...