måndag 3 februari 2014

Vardagsbetraktelser: Januari genom Instagram


God morgon! Börjar med att be om ursäkt för radiotystnaden som uppstod efter förra inlägget, det tog helt enkelt musten ur mig att bli en gift kvinna. Innan vi sätter tänderna i månaden vi har framför oss tar vi och tittar lite på min giftasmånad, januari.

Månaden började med att Bilbo och vårt akvarium gick in i närstrid, jag och Eric startade promenerandet mot målet 450km och vi testfotades av vår bröllopsfotograf. Jag gjorde även klart halsduken som jag påbörjade förra året och mös ner mig i soffan framför Les Mis när Eric var på svensexa.


Vi åt en fin middag hemma hos Erics moster och morbror, testade en ny maträtt med pasta & bacon, och så började vi planera bordsplaceringen inför bröllopet, med celebert besök till bords. Jag kände mig även naken utan förlovningsringen när den var på putsning och njöt ordentligt av att kunna krypa ner i sängen igen efter frukost en helt vanlig vardag.


Jag sålde lite saker på tradera och konstaterade att jag skulle tycka om att få ett paket från mig, hade middag hemma med levande ljus, fina vänner och god dryck. Det efterföljdes med polentagröt en annan dag, en räka som hittat en ny favoritplats och hämtandet av våra ringar.


När mer än halva månaden gått var det dags att fira Erics mamma som fyllt 50. Jag hade röda läppar och lockat hår. Firandet skedde på hembygdsgården här i stan och det måste vara en av de finaste utsikterna därifrån. Sista veckan innan bröllopet fortsatte med planering av mat, löpning som tog musten ur mig och tillverkande av stora pappläppar.


 Slutspurten inför dagen B bestod av listor, listor och listor. Jag hämtade klänningen som kom med ett paket på posten, gav er en liten tjuvkik på klänningen och njöt av det fina vädret genom fönstret, som var den perfekta kombinationen av snö och solsken. Sen var det dags, keep calm and get married.


Det var en fantastisk dag! Vi är så tacksamma för alla våra gäster som var med och firade och gjorde hela upplevelsen magisk (det kommer komma egna inlägg om bröllopet så snart vi har fått bilderna från våra fotografer). Måndagen efter bröllopet hittade vi oss själva på förstasidan som första paret som vigts i folkets hus. Det hade vi inte räknat med. Månaden fortsatte sedan i en nygift dimma med ett nytt körkortsfoto och en ny myshörna på jobbet. Hur var er januari?  

Ta hand om er!

6 kommentarer:

  1. lovely pictures!:) you look gorgeous with red lipstick!♥

    www.Lorietta.cz

    SvaraRadera
  2. Grattis till giftermålet. Vad härligt med bröllop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket! Det var en underbar dag :)

      Radera
  3. Väntar med spänning på bröllopsbilderna! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag med! ;) Vi har inte fått dem från fotograferna än :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...