onsdag 13 augusti 2014

Funnet och förvärvat: Prickig tröja, guldskärp, virkade handskar och lite inredning


God morgon! Tänkte att vi skulle ta och kika lite på mina senaste fynd från loppisar och även några presenter. Vi börjar med en ursöt, prickig tröja som mamma gav till mig i början av sommaren. Den har band i nacken som man knyter till en rosett och jag känner mig lite som Audrey Hepburn när jag bär den.


Nästa fynd kommer från två av mina favoritloppisar och kostade mig inte mer än en guld peng och en selma, precis lagom tycker jag. Guldskärpet har precis rätt mått för att sitta bra i midjan och de virkade skinnhandskarna är supersöta. De är lite skitiga men kommer passa perfekt i höst efter en läderrengöring (jag köpte dem när det var över 30°c ute och det kändes urkonstigt att köpa handskar i den värmen).


De sista två sakerna är faktiskt presenter de också. Fotogenlampan är från Erics föräldrar, som de i sin tur fått från Erics farmor i ett förtidigt arv. Jag älskar den gröna färgen på behållaren och den kommer komma väl till användning om det någon gång blir strömlöst hos oss. Asken bredvid fick jag av mamma efter att de varit på utflykt till Visingsö. Just nu bor den i en bokhylla här hemma, men kommer nog få flytta upp till pysselrummet när det är färdigt.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...