måndag 22 september 2014

Fröken H testar: Virkade babytossor


God morgon finingar! Hoppas ni haft en fin helg, det har jag. Som ni kanske märkt var det lite sporadiskt med inlägg förra veckan och det är, tyvärr, något som riskerar att hända igen under de kommande månaderna. Jag har nämligen börjat plugga igen (en distanskurs) och tiden räcker inte riktigt till ibland med jobb, studier, vänner och gården så bloggen nedprioriteras då, men jag är nästan alltid aktiv på instagram så kika in där om ni är nyfikna på vad som händer i mitt liv när bloggen ekar tomt.

Men men, nu ska vi inte dröja oss kvar i det förgångna utan blicka framåt istället. Eller ja, nästan. Jag har ju berättat för er tidigare att det råder total babyboom i min bekantskapskrets just nu och nu i veckan är ett par av mina vänner beräknade att få baby #2. Jag bestämde mig därför att virka ett par ursöta torsor (tofflor på värmländska) och jag använde mig utav ett mönster härifrån

Mönstret var verkligen enkelt att följa och en toffla tog mig inte mer än en timme, max en och en halv, från start till stopp. Garnet jag valde är ett grått, ekologiskt ullgarn från Panduro och jag använde mig av en virknål i storlek 0.6. Jag blev riktigt nöjd med resultatet och de blivande föräldrarna blev glada över presenten, så nu väntar vi bara på lillhen att dyka upp så någon kan använda dem.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...