tisdag 23 september 2014

Funnet och förvärvat: Nya löparskor, tyg och en efterlängtad lampa


God morgon finingar! I helgen var jag och Eric på en loppisrunda där vi hittade en massa fint, men innan jag visar er vad vi hittade där tänkte jag att vi ska kika på vad jag införskaffade mig för några veckor sedan.

Mitt första inköp jag vill visa er är ett par nya löparskor. Jag fick ett presentkort av Erics mormor i födelsedagspresent och jag passade därför på att investera i ett par nya, då mina gamla verkligen sjunger på sista versen. De kommer dock få leva kvar som arbetsskor tills de bokstavligen faller sönder, även om de inte går att springa i längre. 

Jag valde, efter lite hjälp av säljaren, ett par Asics GT 2000. Helst hade jag velat haft en annan färg än lila/rosa men då de inte hade någon annan hemma tog jag dessa (gick mer på funktion än färg), dock har de vuxit på mig och nu finner jag dem riktigt snygga.


Mitt andra inköp är en klassisk röd- och vitrutig vaxduk som jag ska ha på bordet uppe i pysselrummet. Äntligen slipper jag få flisor i låren när jag sitter vid bordet!


Sist men verkligen inte minst är ett fynd som jag har letat efter i evigheter, en gammal trearmad lampa. Efter att ha letat och skannat nätet efter en, som inte kostar multum, under flera år hittade jag denna av en slump på en loppis i stan. Elen var gammal, men priset perfekt och eftersom jag har världens händigaste man som kan det här med el, slog jag till direkt. Nu har den ersatt vår gamla, tråkiga, nyproducerade lampa från Ikea och sprider ett mysigt ljus om kvällarna.

Ta hand om er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...