tisdag 30 september 2014

Tipstisdag: Ett miljösmart klädval


God morgon! I dag vill jag tipsa er om en bra och inspirerande film om klimatsmarta klädval som Stefan Westerling och Daniel Stor från Högskolan Dalarna skapat. Filmen är gjord för att visas på klädbytardagarna som Naturskyddsföreningen anordnar varje år och jag tycker den är väldigt välproducerad och klart sevärd. 

Min enda kritik är att de valt ha en maskin som tröjorna kommer ur, det bidrar till villfarelsen att det inte är människor som tillverkar kläderna och distanserar köparen från tillverkaren (dock förstår jag att de valde göra en maskin av produktionstekniska själ). Trots detta tycker jag verkligen att ni ska se den.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...