tisdag 2 september 2014

Vardagsbetraktelser: Augusti genom Instagram


God morgon finingar! Ännu en månad har gått och jag vet verkligen inte vart tiden tar vägen. Innan vi tar tag i September tar vi en tillbakablick på den gångna månaden. Augusti började med en underbar sommarkväll i Kil tillsammans med älsklingens släkt och fortsatte sedan med packmopedsturnén i Storfors. En morgon passade jag på och krypa ner i sängen igen då regnet öste ner utanför och mellan skurarna pysslade jag med hönsen.


Under Augusti började jag virka på nytt igen och färdigställde bland annat en mössa till mina vänners nyfödda bebis. Mössan överlämnades en kväll efter jobbet och då passade vi även på att mysa med den nya. Vi började även att renovera i sovrummet på övervåningen, exakt hur resultatet blev får ni se i ett senare inlägg. Vi passade även på att köpa en sista flaska rosé och så fyllde jag år också. Av Eric fick jag röda rosor och en påse körsbär samt ett löfte om en Stockholmsresa.


Födelsedagar innebär fest med mycket ekologiska ingredienser, såklart, och det blev en rätt stor hög  med grönsaker efter att jag handlat. En kväll bytte vi sängkläder och det blev ett omaka par, men jag gillar verkligen kombinationen av randigt och blommigt. Renoveringen fortsatte och ovan är en sneak peak på vad det blir. På min födelsedagsfest bjöd jag på vegetarisk buffé, under tiden jag lagade maten lyssnade jag på tredje boken av is och eld och när jag nästan var klar svor jag över att vi äger för lite skålar.


Födelsedagsfirandet fortlöpte med fina presenter, regnmassor och god frukost efter en helg med festligheter. Hösten kom också på riktigt med svamp i mängder och kyla. Det sista motverkar man bäst med hjälp av dubbla filtar.


Månaden avslutades med mycket motion i form av en svamppromenad, lunchpromenad och en springtur som gjorde att jag fick bekanta mig med grannens hund. Sista helgen avnjöts med ett glas cava, godis och hemodlad potatis som vi hittade av en slump när vi flyttade våra trädgårdsland från svärföräldrarna hem till oss.

Vad gjorde ni i Augusti?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...