fredag 26 september 2014

Vardagsbetraktelser: Stora klippet


God morgon finingar! Kommer ni ihåg för några veckor sedan när jag berättade att jag var sugen på att klippa mitt hår kort? I onsdags slog jag till och satte saxen i håret för att korta det flera decimeter. Ovan ser ni hur långt mitt hår var i onsdagsmorse, innan besöket hos frisören.


Och här ser ni hur jag såg ut några timmar efteråt, betydligt mycket kortare. Jag velade fram och tillbaka i evigheter innan jag, tillsammans med min frisör, tillslut bestämde mig för en rundad page utan lugg, med en lätt uppklippt nacke. Tidigare gånger när jag tänkt klippa kort(are) har jag bangat ur i sista sekund eller så har det slutat med gråt och tandagnisslan för att jag inte varit mentalt förberedd och inte fått till det som jag önskat.

I det här fallet är det precis tvärt om, jag bangade inte ur och jag är så nöjd. Även Eric, som var avogt inställd till page, är riktigt nöjd och gillar min nya frisyr. Mina vänner och kollegor som har kommenterat håret gillar det också och väldigt många tycker att jag ser "vuxnare" ut, utom min pappa som tycker att jag ser ut som en liten flicka. Fast det beror nog på att jag hade ungefär den här längden, med lugg, när jag var sex år gammal.

Nu tänker jag behålla håret så här ett tag fram över (så länge jag gillar det) och sedan får vi se vad det blir nästa gång. Det är ju bara hår och det växer ut igen. Jag har dock några "ur min garderob", som jag tog innan jag klippte mig, kvar att publicera så ni kommer få dras med mitt långa hår ett tag till.

Ta hand om er!

3 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt blev det! Grattis till att du vågade! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Vad kul att du gillar det :)

      Radera
  2. Kul! Det blev ju kalassnyggt!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...